Eerste maand al bijna voorbij. - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Maurice Melching - WaarBenJij.nu Eerste maand al bijna voorbij. - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Maurice Melching - WaarBenJij.nu

Eerste maand al bijna voorbij.

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

25 Augustus 2013 | Antigua, Antigua

Wa a goan (dialect: alles goed) family and friends,

Vele mensen beloofd om een waarbenjij.nu aan te maken dus vond het bij deze wel tijd om er mee te beginnen. Laat ik jullie mee terug nemen naar de dag van aankomst.....

Een goed begin is het halve werk.

Na het vertrek van NL naar Londen city airport (wat ik en Hannah dachten dat handig zou zijn om daar op te vliegen, zodat we nog een leuk dagje konden hebben in deze wereldstad) erachter kwamen het vliegveld helemaal niet in het centrum van Londen ligt, maar precies helemaal aan de andere kant van van de stad van waar ons Hotel lag, zaten we dan na een lange reis, een minder gevulde portemonnee maar toch nog een enigszins goed humeur te genieten van een goede pint bier en Fish and chips in de pub om toch nog wat van de engelse cultuur mee te krijgen.

De volgende dag was het dan zo ver, de vlucht naar Antigua. Deze reis was heel chill want Antigua ligt maar op 3 actiefilms en wat gratis vliegtuigmaaltijden afstand. Eenmaal geland en het vliegtuig uitgestapt kwam je in een andere wereld. Extreme hitte, Caribische muziekjes, palmbomen en gekleurde huisjes. We werden ontvangen door Nico (een Nederlander die werkt voor Sandals) en bracht ons naar onze accommodatie voor de volgende 6 maanden. Hier ontmoette we de rest van de interns die een dag eerder aangekomen waren dan ons. Ook was er nog een intern van de vorige batch die ons vertelde om binnen een half uur klaar te staan om naar TOWN (St. Johns) te gaan voor de laatste dag van Carnaval.

Ik was in Shock. Niet alleen omdat wij (de interns) echt de ENIGE blanken waren in Town waardoor ik ook gelijk werd aangesproken met WASSAAAP WHITE BOY, maar ook het dansen, de muziek en sfeer. Hier waren geen indiaantjes of superhelden, maar heel veel vrouwelijke vormen in te weinig kleding. Waar ik overigens niet heel veel moeite mee heb. Al gauw stelde Joromira (de intern van de vorige lichting) ons voor aan een groep lokale. De lokale zijn echt heel chill en je word dan ook gelijk in de groep genomen en krijgt meteen een glas rum in je handen gedrukt. Met een grote koelbox vol drank, socca, reggae en leuke mensen gingen we dan ook door tot in de kleine uurtjes.

Volgende ochtend helemaal gesloopt van volgens mij was het het reizen, hadden we een meeting met onze supervisor die ons een persoonlijk rooster gaf voor de komende 6 maanden. Entertainment, Sales, Cost Control, Restaurant, Bar, Restaurant, Bar, Front office en concierge zal ik in elk department 3 weken werkzaam zijn.

Nu zijn we inmiddels al bijna 3 weken en 6 tinten bruin verder, en zitten me dagen als Playmaker er bijna op. Entertainment is echt heel leuk en ik vind het dan ook jammer dat ik bijna moet vertrekken. Het toppunt was dan ook wel dat ik op mijn 2e dag in een origineel carnavals outfit werd gehesen en dat ik mee moest doen aan een 2 uur lange optocht door het Resort. Omdat het me 2e dag was deed ik dan ook heel erg me best om die heupen te gebruiken want van mijn techno dansje zijn ze dan ook niet heel erg fan. Ik was dan ook meteen bekend bij de gasten, en werd nog dagen lang aangesproken en gepest.

Verder is Sandals echt een onwijs mooi Resort, en werk ik 6 dagen/40 uur per week. Naast het werken gaan we vrijdags naar een soort club/strandtent vlakbij met de hele groep, en zijn we inmiddels al echt een beetje part of Antigua onder de lokale.

Nou is dit me enige vrije dag en wil ik graag naar het strand, dus hasta la pasta jullie horen nog van mij !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Antigua

Antigua

Stage

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2013

Ingeburgerde Rastafari

25 Augustus 2013

Eerste maand al bijna voorbij.

25 Augustus 2013

Eerste maand al bijna voorbij.
Maurice

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 4439

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Antigua

25 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: